Ако сте депресивни, тажни или нервозни, ОВОЈ дел од телото обично боли!

Слични

Сподели

Ако сте депресивни, тажни или нервозни, ОВОЈ дел од телото обично боли!

Во овој текст ќе ја претставиме причината за психосоматските нарушувања.

Ситуации што доведуваат до психосоматски болести:

1. Внатрешен конфликт – ова е кога во вас се води „герилска војна“ за важен проблем. Тогаш, телото нема каде да оди, освен да развие психосоматски болести и да станете депресивни.

2. Зборови како команди – „главата ми пука“, „рацете ми се врзани“, „срцето ми плаче“… Ако овие реченици се чести во вашиот говор, вие автоматски му давате на телото наредба што да боли.

3. Болеста како привилегија – во желбата да се сврти вниманието кон себе, постарите лица често се разболуваат. И не, ова не е симулација, туку вистинска дијагностицирана болест.

4. Детска траума – нешто што го „јаде“ човекот цел живот.

5. Идентификација – ако некој близок од вас е болен, веројатно и вие ќе се разболите. Луѓето велат „му се слоши од грижите“.

6. Само-казнување – ако некое лице се обвини себеси за нешто, тогаш болеста се јавува како форма на само-казнување.

Еве 7 класични психосоматски болести што ги идентификувал американскиот психоаналитичар Франц Александар во 1950 година:

1. Хипертензија

2. Пептичен улкус

3. Бронхијална астма

4. Невродерматитис

5. Хипертироидизам

6. Улцеративен колитис

7. Ревматоиден артритис

Оттогаш многу се смени и списокот на психосоматски болести значително се прошири до денес: паника и нарушувања на спиењето, онкологија, срцев удар, синдром на нервозно дебело црево, сексуални нарушувања, дебелина, анорексија, булимија – овие и многу други нарушувања исто така имаат причина да се сметаат за психосоматски.

Што е потребно за лекување?

Неопходно е не само да се излечи физиолошката причина, туку и да се надмине психолошката. Некои лекари се сигурни дека при лекување на психосоматски болести, помошта од психотерапевт, иако е неопходна, е само помагало.

Сепак, во многу случаи, главната помош лежи во тоа. И на физичко ниво, како превентивна мерка и самопомош, потребно е, пред сè, навремено да се отстранат последиците од стресот, да се спречи хроничен прекумерен стрес; третирајте го вашето тело со масажи, физичка активност и добар одмор, научете да ја контролирате напнатоста и дајте си можност да се опуштите. И што е најважно: ако е невозможно да се промени ситуацијата, променете го вашиот став кон неа!

error: Content is protected !!