Дали во овој период доживувате синдром на исцрпеност?

Слични

Ова се четирите фази од животот според познатиот психолог Карл Јунг

Ова се четирите фази од животот според познатиот психолог...

“ВОДА” на Давор Јордановски за спектакуларно затворање на 42 издание на Скопско Лето

Давор Јордановски - Пијанист, композитор, уметник, продуцент. Јордановски со своето класично...

Сподели

Дали во овој период доживувате синдром на исцрпеност?

Вака нè предупредуваат телото и умот – 9 знаци дека исцрпеност е закана за вашето здравје?

Синдромот на исцрпеност е нешто со што сите понекогаш се соочуваме на физичко и емоционално ниво.

Меѓутоа, ако оваа состојба е честа, тоа може негативно да влијае на нашето ментално и физичко здравје.

Синдромот на исцрпеност е феномен поврзан со хроничен стрес кој се јавува како резултат на големите побарувања што се очекуваат од една личност, додека тие барања ги надминуваат ресурсите и капацитетите со кои располага лицето во моментот. „Изгорување“ најчесто се поврзува со стрес на работното место, но може да се појави и во други аспекти на животот.

Луѓето кои имаат најголем ризик од синдром на исцрпеност се перфекционисти и амбициозни луѓе кои имаат многу големи очекувања и честопати се крајно критични кон себе.

За да спречите оштетување на вашето здравје и секојдневно функционирање, важно е да го препознаете според одредени знаци, да работите на опуштање и олеснување, а доколку оваа состојба постојано се повторува, важно е да побарате стручна помош.

Овие знаци покажуваат дека страдате од синдром на исцрпеност:

1. Несоница

Оние кои ќе доживеат согорување обично се борат со недостаток на сон. Исцрпени се и сакаат добро да спијат, но умот нема да им дозволи да се опуштат. Дури и кога треба да се одморат, тие чувствуваат дека треба да се стори толку многу што не можат да го опуштат своето тело и да го исклучат нападот на мислите.

2. Неможност за концентрација

По некое време, вашиот ум превзема премногу работи и кога тоа ќе се случи, станува доста тешко да се концентрирате. Во такви ситуации, тешко е да се фокусирате на задачите и сте склони кон грешки, кои можат да ве вознемират уште повеќе.

3. Сериозен недостаток на енергија

Еден од најголемите знаци на исцрпеност е недостаток на енергија. Со овој сигнал, вашето тело и ум ви покажуваат дека е премногу и дека е време да се опуштите и да се одморите. Слушајте ги сигналите на вашето тело.

4. Емоционална исцрпеност

Ова е состојба кога чувствувате голем притисок да направите нешто, но едноставно веќе немате енергија, мотивација, инспирација и тешко ви е да се фокусирате на она што го правите. Честата емоционална исцрпеност може да биде еден од предизвикувачите за појава на депресија и анксиозност.

5. Нарушување на апетитот

Многу луѓе кои доживуваат синдром на прегорување доживуваат промена на апетитот. Кога сте под притисок и немате доволно енергија, метаболичките процеси во вашето тело и потребата за храна се менуваат. Додека некои луѓе ќе јадат значително помалку, некои ќе имаат зголемена желба за нездрава храна како закуски и слатки.

6. Главоболка, болка во градите и други физички симптоми

Физички симптоми може да се појават и како резултат на исцрпеност. Нашето тело нè предупредува на овој начин дека му недостасува одмор и енергија, а еден од главните индикатори дека ви се случува „изгорено“ е главоболка.

7. Се чувствувате прилично луто и напнато

Напнатоста и лутината се поврзани со синдромот на прегорување. Можни се и испади на гнев, како и тешка и конфликтна комуникација.

8. Веќе не уживате во работите што ве исполнуваа порано

Почнувате да ги цените помалку работите што ве правеа среќни и имате намалена волја да правите активности што порано ви значеа, како хоби, дружење со пријателите, излегување

9. Депресија и вознемиреност

Синдромот на прегорување во голема мера влијае на менталното здравје, а честите симптоми на оваа состојба можат да го зголемат ризикот од депресија и анксиозност. Затоа е важно да бидете свесни за симптомите и доколку не можете сами да се справите со синдромот на прегорување, задолжително побарајте помош од психотерапевт.

error: Content is protected !!