Луѓето генерално имаат огромен страв и нервоза кога и се обраќаат на публиката во јавноста, дури и кога таа публика има само неколку колеги од вашата компанија, најблискиот круг на семејството за време на нечија венчавка и слично.
За среќа, овој текст може да ви помогне да ја надминете оваа многу стресна обврска. Ние ќе одговориме на прашањето како да одржиме говор пред публика, во три фази.
Првата фаза – подготовка на говор
Подготвителната фаза на која било работа е исклучително важна. Затоа веројатно сте ја слушнале изреката „тоа е подготовка за работа“, што не е далеку од вистината. Ако сте добро подготвени и го имате тој внатрешен мир поради план на детални детали, многу е веројатно дека вашиот говор ќе оди добро и ќе се сретне со пофалби. Некои од работите на кои треба да обрнете внимание во првата фаза – фазата на подготовка на говорот се:
Изберете ја главната порака што сакате да ја пренесете во вашиот говор
Би било пожелно вашиот говор да биде сумиран во една до две реченици, така што едноставноста е клучот за добрата порака за јавно обраќање. Треба да има главна порака за да го започнете говорот и да резимирате кога ќе го завршите говорот. Нека биде нешто едноставно, што ќе ја задржи публиката во предвид и ќе остави силен впечаток.
Запознајте ја вашата публика
Типот на публика во голема мера ја одредува вашата порака во самата појава, земајќи ги предвид тонот и начинот на презентација на говорот. Вие нема да им се обраќате на тинејџери и директори и клиенти на вашата компанија на ист начин. Со цел адекватно да подготвите говор, многу е важно да ја знаете вашата публика.
Кои се овие луѓе со кои ќе разговарате: возраст, пол, верувања и ставови?
Колку се запознати со темата за која зборувате (зависи од тоа колку сериозна терминологија ќе користите)?
Зошто се таму: од curубопитност, да научат нешто или се принудени да присуствуваат на настанот?
Извадете ги негативните мисли од вашата глава
Многу е важно да се запрашате: Што е најлошото што може да се случи?
Може да се случи луѓето да ве гледаат чудно, затоа што не одржувате говор што ги исполнува нивните очекувања. Или дека некој може да започне да ви се смее, но со тоа ќе се претстави повеќе како некултурна личност отколку што ќе го загрози вашиот говор.
како да се одржи говор пред публика?
Размислете за корисни работи што ќе ви ги донесе овој говор:
- ќе го надминете стравот од јавно обраќање,
- можеби запознаваме некои истомисленици, слушнете неколку корисни совети после тоа, во секој случај можете да бидете само во предност.
- Истражете ја темата на говорот
Фрлете се на истражување, изградете ги своите ставови и поддржете ги со одредени аргументи – за и против. Ако некој може да најде дупка во вашиот говор, откријте дека не сте доволно запознаени со темата за која зборувате и дека вашите ставови немаат доволно аргументи – говорот нема да го има посакуваниот ефект. Најдете најмалку три аргументи за поддршка на вашата порака. - Користете приказни, метафори и шеги
Замислете се на местото на вашата публика – ако говорот е здодевен збир на факти, теории и статистики, вие целосно го губите вниманието на слушателите. Мора да вметнете живописни приказни полни со метафори и антитези и да ги поврзете на некој начин со вашата тема. Колку е поживописна приказната што ќе успеете да ја раскажете, толку подобро.
Во зависност од ситуацијата, можете да додадете неколку шеги на вашата сметка. Секако, мора да ја знаете публиката за да знаете дали е соодветно или не. Исто така, многу е важно да бидете умерени и во шегите, бидејќи ако ригорозно се шегувате на ваш сопствен трошок, публиката ќе добие впечаток дека се деградирате од нервоза.
Зборувајте течно и бидете специфични
Бидете сигурни дека вашиот говор тече без звуци како „ммм“ и „ааа“ или други фрази што се користат во секојдневната комуникација од неформална природа. Не обиколувајте и започнувајте реченици со: „Се прашувам“, „Можеби“. Бидете специфични, треба да одржите смислен говор, а не да разговарате. Направете краток вовед и сфатете се директно на поентата, особено ако имате ограничено време за говор.
Напишете го говорот на парче хартија
Формирањето сериозен говор во вашата глава е многу тешка работа. Запишете го, за да можете полесно да го следите протокот и ефективноста, нема да заборавите добра идеја и полесно ќе забележите и исправите грешки, доколку ги има. Треба да имате јасен, чист и детален вовед, јадро (главниот дел) и заклучок. Воведувањето и заклучокот треба да бидат кратки и да остават силен впечаток кај публиката.
Втора фаза – Говорна практика
Кога ќе ја завршите подготовката, скоро половина од работата стои зад вас – останува да го вежбате подготвениот дел додека не бидете што е можно посигурни дека ја знаете поентата на вашиот говор, начинот на кој ќе ја освоите публиката и посакуван резултат. Некои од советите како да го направите ова со вежбање се како што следува.
Како да одржите говор пред публика – 3-та фаза
Ако видите потреба, додадете повеќе тези, осмелете се да бидете малку подетални. Важно е да се чувствувате безбедно и да имате самодоверба. Треба да се донесете на сцената каде што овој потсетник на тезата е доволен за да ви го одржи целиот говор. Само тогаш ќе звучите убедливо.
Научете да зборувате напамет
Ова не е потребно, но може да помогне ако се чувствувате побезбедни на тој начин. Кога го имате целиот подготвен текст во вашата глава, можете да се фокусирате на некои други работи за време на говорот, како што се контакт со очите со публиката, гестови, итн. Не стрес доколку немате доволно време да го научите говорот напамет, но искористете ја оваа предност ако можете. Сепак, иако го знаете текстот, не оставајте без потсетување.
Вежбајте да зборувате со некого пред огледало
Презентирајте го говорот на некого од вашето семејство или близок пријател и ќе видите каква реакција можете да очекувате, како постапувате во очите на другите луѓе и какви грешки треба да исправите.
Всушност, треба да вежбате во секој слободен момент, но вежбањето пред огледало е особено корисно, бидејќи на тој начин можете да го видите говорот на вашето тело, гестовите и дали премногу често повторувате некои движења поради нервоза. Оценете се.
Одвојте време
Иако вашиот говор можеби не е временски ограничен, вие сигурно имате одредена визија за тоа колку долго треба да трае. Не мора да земате стоперка и да измерите време во секунда, но кога вежбате, обрнете внимание на тоа колку време ви треба и дали се вклопувате во соодветниот временски опсег.
Трета фаза – Говорење
Откако ќе ги поминевте фазите на подготовка и проба, сега вашата способност доаѓа до израз – шармирајте ја публиката за да не ги забележи вашите грешки. Говорењето може да биде најлесната фаза ако темелно ги направите првите две и се уверите дека можете и дека сте целосно подготвени. Импровизирајте ако се случи голема грешка.
Размислете за вашето држење и говорот на телото
Со вашето држење и гестови, можете да откриете многу – несигурност, страв, нервоза, а потоа фактот дека го знаете говорот напамет паѓа во вода – едноставно нема да оставите добар впечаток кај публиката. Обидете се да не бидете премногу крути или премногу опуштени. Кога ќе дојдете до емотивен дел од говорот, зајакнете ја таа емоција со гестикулации и ќе оставите силен впечаток на вашите слушатели.
Користете реквизити
Чувајте го вниманието на публиката со неколку реквизити поврзани со таа тема. Може да биде предмет на кој се однесува вашиот говор, или слика што можете да ја репродуцирате на сите истовремено преку проектор, или една печатена фотографија или графикон што може да и дадете на публиката да ја гледа за возврат, една по друга. Овие реквизити треба да ја направат вашата приказна опиплива и живописна, да ја приближат темата до публиката, но не претерувајте.
Грижете се за вашиот поглед
Не скенирајте низ публиката, летајте со очите во сите правци, дури и ако сте многу нервозни. Обидете се да размислите за вашата изведба како разговор еден на еден, да воспоставите контакт со очи со една личност, по две или три реченици со друга личност итн.
Променете го тонот на гласот
Наместо монотона и монотона презентација, обидете се да бидете динамични, потенцирајте значајни делови. Направете го вашиот тон поблизу кога пренесувате приказна или анегдота, направете варијации. Публиката бара човечка и човечка одлика во вас, нешто со што ќе се идентификува, а не робот што само ќе рецитира зборови.
Не заборавајте на паузите
Паузите понекогаш имаат иста моќ како и изговорените зборови. Понекогаш, по значајна изјава, треба да оставите неколку моменти тишина за впечатоците да стивнат.
Завршете го говорот со кратка и впечатлива презентација на главната идеја, насмевка и едноставна – „Благодарам.“ Вие преживеавте, успеавте и на крајот не беше толку страшно.