Добрата комуникација е клучот за секоја квалитетна врска – партнерство, пријателство, деловно работење. Покрај емпатија и чувствителност, потребна ви е и малку вештина, која можете да ја совладате. Психолозите ги истакнуваат основните грешки во комуникацијата, кои често ги правиме и кои треба да ги избегнуваме.
Го прекинувате соговорникот
View this post on Instagram
Најголемата вештина на комуникација е – слушање. Кога разговорот е жив, а особено ако во него учествуваат повеќе од две лица, тешко е да се има целосно внимание, бидејќи темата постојано предизвикува мисли, кои сакаме да ги споделиме. Затоа ние често ги прекинуваме нашите соговорници и ни се чини дека е потребно да го вметнеме она што се сетивме и што мислевме токму на тоа место. Ако постојано имате тенденција да го прекинувате соговорникот, да ги завршите неговите реченици, тоа укажува на потреба за контрола. Можеби верувате дека го прави разговорот жив и интерактивен, но всушност е тешко да разговараме со вас – не слушате добро.
Правите нешто друго во меѓувреме
Кога не посветувате целосно внимание на вашиот соговорник и правите нешто друго на патот, тоа може да биде дури и повеќе иритирачко отколку да прекинувате и да се сопнувате. Во модерно време, сите имаме тенденција да ги проверуваме нашите телефони, иако во тој момент некој нешто ни кажува. Тоа е лоша навика што можете да ја надминете. Замолчете го телефонот, не вадете го од торбата и фокусирајте се на разговорот. Сигурно може да дадете некому час или два полно внимание.
Правење воведни вредности за она што имате да го кажете
„Не ме сфаќај погрешно…“ или „Разбирам што сакаш да кажеш, но…“ или „Поправи ме ако грешам, но мислам…“
Кога ќе направите таков вовед, дефинитивно следи нешто што соговорникот не е пријатен за слушање, а во исто време го условувате, го поканувате да ги почитува вашите критики некритички. Размислете како се чувствувате кога некој ќе ве „притисне“ на овој начин – ќе се повлечете малку и ќе станете претпазливи, бидејќи некој се подготвува да ви одржи предавање, во вид на доверба, како да ви прави услуга или ќе ви каже нешто за твое добро.
Споделете ги вашите искуства
Ова е добро позната ситуација – некому ќе му кажете за нешто што ви е важно во моментот, му доверувате проблем со кој се соочувате, а тој веднаш ќе ви возврати со пример од сопственото искуство. Тој ви кажува дека знае како се чувствувате, бидејќи и тој му се случило – и потоа ви кажува што му се случило. Ова дејствува како размена на искуства и врски, што е, доколку примерот е концизен и навистина ја илустрира сличноста, односно разбирањето на личноста што ја презентира. Сепак, во пракса, оваа „размена на искуства“ честопати се сведува на долги монолози, кои никогаш никого не интересираат, освен што оној што ја раскажува приказната ужива да ја раскажува својата приказна. Подобро од споделување на сопственото искуство (освен ако некој не ве праша дали сте доживеале нешто слично), е вниманието, разбирањето и поддршката што ги искажувате со самото присуство, гестови и изрази на лицето.
Досада
Ако ви е здодевно, веројатно не сте свесни за тоа, но ако другите главно молчат, или ве игнорираат и не ја прифаќаат темата и тонот на она што го зборувате, или едноставно ви кажуваат дека не грижа и дека сте здодевни, тогаш размислете за вашата потреба да се испразните преку зборови. Можеби сте осамени, затоа искористете ја можноста кога сте меѓу луѓето, да зборувате, да ги испуштите сите оние зборови што немате можност да ги кажете, да кажете било што за да ја пополните тишината и не сте свесни дека луѓето се чувствуваат тоа како непријатност. Обидете се да не зборувате само за да испуштите звуци, туку да кажете што е можно појасно нешто што имате да кажете. Ако немате што да кажете, молчете, тишината е исто така важен дел од комуникацијата.
View this post on Instagram
Индиректна комуникација
Денес, огромен дел од комуникацијата се одвива преку СМС-пораки и е-пошта, и тоа може да биде многу фрустрирачки. Ако имате нешто да размените со некого, најдобро е да го сторите тоа лично, барем во телефонски разговор. Исто така, ако треба да разјасните нешто, многу е подобро да зборувате во живо отколку да се допишувате, така што ќе се разберете побрзо и подобро.
Наместо да слушате, чекате другата личност да заврши
Активното слушање дава сосема друга енергија, различен степен на будност и вклученост, од едноставно чекање да заврши соговорникот, а вие да ја „запалите“ вашата. Ова се случува особено кога се обидувате да се расправате со некого културно, но не сте во можност да слушнете што зборува тој, па дискусијата останува еднонасочна, наместо да стане конструктивна. Соговорникот го чувствува тоа. Сигурно може да се чувствувате себеси без грешка кога имате нечие внимание, и кога соговорникот само чека да го завршите вашиот дел.
Чекори што ја пополнуваат празнината и ги поврзуваат мислите
Хм, пааа, ајде да видиме, ова треба да може да оди како оваа мода што можеби си ја велите сами на себе, исто како мантра која ви помага да се концентрирате додека правите нешто. Но, кога зборувате и користите многу непотребни „инсерти“ додека барате јасност на мислата, тешко е да ве слушате. Вежбајте да се изразувате јасно и концизно, затоа што понекогаш, овие чекори укажуваат на тоа дека сте несигурни и дека сакате да го задржите вниманието на соговорникот по секоја цена.