Јадете диња секое утро на празен стомак : Еве што ќе му направите на вашето тело!

Слични

Сподели

Јадете диња секое утро на празен стомак : Еве што ќе му направите на вашето тело!

Дињата е едногодишно тревни растенија, кои припаѓаат на семејството Cucurbitaceae и затоа се смета за зеленчук. Исто така се нарекува дина, диња, пекун, пипин и пепун .

Сепак, многумина ја сметаат дињата за овошје.

Дињата потекнува од Азија и Африка. Многу е веројатно дека е пренесен во други делови на светот пред илјадници години. Веќе античките Египќани сметале дека дињата е деликатес. Античките Римјани, и секако Грците, ги засладувале дињите исто како и денес.

Првата земја во која дињите започнаа интензивно да се одгледуваат беше Франција, пред триста години.

Иако не се смета за овошје, овошјето од диња често се користи за правење компот, џем и мармалад. Покрај тоа, се користи во подготовка на овошна салата, во егзотични кујни, се подготвува салса, сос од коцка диња. Овој сос се служи со риба и пилешко на скара. Во Индија, топла кари од диња се служи со пилешко. Топките со диња често се додаваат во пијалоците.

Нутритивна вредност на дињите

Една порција од 150 грама диња содржи: 53 калории, 0,3 гр маснотии, 13 гр јаглехидрати, 1,4 гр растителни влакна, 30% од дневната количина на витамин А, 78% од дневната количина на витамин Ц.

Во некои сорти во Калифорнија се измерени 100 проценти дневни потреби за витамини А и Ц.Ова вкусно овошје е богато со антиоксиданти, холин, зеаксантин и бета каротен, кои обезбедуваат заштита од низа болести – од обична настинка до рак. Бидејќи 90-95% од неговиот состав е вода, тоа е идеално овошје за хидратација во жешките летни денови.

Семето, кое исто така се јаде, содржи протеини, влакна и омега-3 масни киселини во форма на алфа-линоленска киселина.

Лековита диња

Го регулира крвниот притисок

Дињата содржи влакна, калиум, витамин Ц и холин, кои го подобруваат здравјето на срцето. Потрошувачката на храна богата со калиум помага во регулирање на нивото на натриум, што е важно во третманот на висок крвен притисок. Калиумот му помага на телото да ослободи вишок натриум и со тоа го намалува високиот крвен притисок . Калиумот е исто така потребен за регулирање на рамнотежата на водата, киселинско-базната рамнотежа и невромускулната функција, а исто така игра важна улога во пренесувањето на електричните импулси до срцето.

Внесувањето на калиум е исто така поврзано со намален ризик од срцев удар и губење на мускулатурата. Овој минерал ја зачувува густината на коските и спречува формирање камења во бубрезите.

Го намалува ризикот од астма

Ризиците од развој на астма се помали кај луѓето кои консумираат поголеми количини на одредени хранливи материи. Една од нив е бета каротен, која се наоѓа во жолто и портокалово овошје како што се дињи, тикви, моркови и зелен лиснат зеленчук како спанаќ и кељ. Витаминот Ц е исто така важна хранлива материја која штити од астма, помага при губење на кислород и го намалува ризикот од алергиски реакции, а дињата ја содржи во големи количини.

Го штити здравјето на очите

Дињата содржи хранливи материи важни за здравјето на очите – бета каротен (од кој се ослободува витамин А), витамин Ц, лутеин и зеаксантин. Зеаксантинот е важен каротеноид кој се апсорбира во мрежницата на окото каде што делува како антиоксиданс и како УВ-заштита. Неколку студии покажаа дека каротеноидите го забавуваат деструктивниот процес во мрежницата и пигментот на мрежницата што доведува до дегенерација на макулата (болест на централниот дел на мрежницата што обично се јавува кај постари лица).

Со оглед на тоа што бројни студии покажаа дека сериозен недостаток на витамин А и Ц може да доведе до глауком и дегенерација на макулата, па дури и до слепило, дињата е одличен избор за спречување или забавување на развојот на овие нарушувања.

Го регулира варењето на храната

Дињата е лесно сварлива храна и се препорачува да се јаде на празен стомак пред друг оброк. Исто така е добар избор за оние со чувствителен стомак бидејќи содржи ензими и не ја троши енергијата на организмот за варење на храната. Поради изобилството на растителни влакна и вода, спречува запек и помага во регулирање на варењето, здравјето на дигестивниот тракт и исфрлање на токсините од цревата .
Има антиинфламаторно дејство

Холинот е важна хранлива материја во дињата што помага при подобар сон, учење и памтење. Исто така е важно за одржување на еластичноста на клеточните мембрани, пренесување на нервните импулси, искористување на маснотиите и намалување на хроничното воспаление. Редовната потрошувачка на диња помага во намалување на

оксидативниот стрес и со тоа се намалуваат воспалителните процеси што можат да доведат до развој на артритис. Воспалението во телото е исто така поврзано со развој на метаболички синдром, што значи група на метаболички нарушувања.

Овие нарушувања се манифестираат како инсулинска резистенција, акумулација на масно ткиво во стомакот (абдоминална или централна дебелина), високо ниво на холестерол.и висок крвен притисок. Истражувањата покажаа дека жените, кои консумирале 350 грама овошје дневно, имале значително помал ризик од развој на овој синдром. Студијата вклучува дињи, јаболка, грозје, лубеница и банани.

Ги штити кожата и косата

Редовното консумирање на диња е одлично за убавината на кожата и косата. Ова се должи на влијанието на витамин А, неопходен за производство на себум, кој ја навлажнува кожата и косата и е неопходен за нивниот раст. Витаминот А е неопходен за чист тен, а исто така може да помогне во заштита од УВ зраци кои предизвикуваат побрзо стареење на кожата.

Покрај витаминот А, постои и витамин Ц важен за градење и одржување на колаген кој и дава структура на кожата и косата. Затоа дињата е од голема помош против брчките и предвременото стареење . Покрај исхраната, можете да го користите директно на кожата и косата како маска или регенератор.

Заштитува од карцином

Дињата е богат извор на антиоксиданти кои играат заштитна улога во зачувување на здравите клетки на организмот од оштетување и воспаление што може да доведе до рак. Така, многу студии заклучија дека дињите можат да бидат корисни во превенција на карцином на дебело црево, простата, дојка, ендометријал, бели дробови и панкреас.

Соединенијата од диња кукурбитацин постојано покажале антиканцерогена активност за време на истражувањето. Нивното дејство варираше од намалување на ширењето на ракот и самоуништување на клетките до целосно запирање на клеточниот циклус во клетките на ракот.

Лекување и потрошувачка на семе од диња и чај

Семето од диња особено се препорачува за болести на бубрезите, особено за камења. Семето од дињата има ефект на ладење и е идеално за консумирање во текот на летото. Во Индија, мелените семиња од диња се додаваат во ласи (јогурт пијалок) и тандаи (ладно млеко со зачини), а целото семе во слатки и половини.

Овошјето, семето и маслото од семе се антички лекови за разни болести како што се кашлица, треска, паразити, желудник, дигестивни, бубрежни и уринарни нарушувања. Чајот од цвет од диња се користи за кашлање.

error: Content is protected !!