Како се развива една личност ?

Слични

Учете подобро и полесно со помош на Помодоро методата!

Учете подобро и полесно со помош на Помодоро методата! Методата...

Внимание и пет сетила

Внимание и пет сетила. Од ден на ден, и многу...

СРЦЕТО МОЕ

СРЦЕТО МОЕ Не будете ме во утрата рани мугрите нека бидат...

Како невербално комуницираме ?

Како невербално комуницираме ? Секој пат кога испраќаме вербална порака...

Сподели

Како се развива една личност ?

Основата на нечија личност е цврсто поставена во период за кој личноста не се сеќава подоцна во животот.

Кое е првото нешто што го забележувате кај некоја личност кога ќе ја сретнете?

Очите, карактеристиките на лицето и бојата на гласот се првите работи што ги забележуваме, но она што ќе го паметите за таа личност дури и по долг временски период е неговата личност .

Некој може да биде љубезен, срамежлив и тивок, или од друга страна, бучен и агресивен. Постојат многу типови на личности. Тие се формираат во хармонична комбинација на генетика и влијанието на надворешната средина, и во голема мера го насочуваат однесувањето на поединецот во текот на неговиот живот.

Дали можеме да станеме подобра верзија на самите себе, или нашата веќе развиена личност може да не спречи во тоа? Како воопшто се формира?

Најдете ги одговорите на овие прашања подолу.

Развој на личноста во детството

Развојот на личноста е исто така развој на организирана шема на однесување, што ја прави секоја личност единствена и препознатлива. Од друга страна, моделот на однесување се формира со постојана интеракција на темпераментот, карактерот и околината.

Уште од најраното детство, ние сме научени да припаѓаме на нешто. Од таа причина, училишната униформа ги брише социјалните разлики меѓу учениците и создава чувство на еднаквост и единство. Истото е случај и со другите униформи што се користат во полицијата, армијата и одредени индустрии.

Луѓето се општествени суштества кои имаат три основни потреби за општествен живот:

  • потребата да се предвиди светот околу нас
  • потребата да се изгради компетентност
  • потребата да се прифати

Бебињата се раѓаат веќе подготвени да ги исполнат овие 3 потреби – тие се брилијантни, незаситни ученици кои постојано апсорбираат информации и ја чувствуваат својата околина. Потоа почнуваат да ги градат своите верувања за светот околу нив.

Родителите или старателите се првите луѓе што ги среќаваат и многу лесно се врзуваат за нив, бидејќи се целосно зависни од негувателот во врска со храната, облеката и топлината. Нивното влијание е првиот надворешен фактор што го насочува развојот на личноста во најраната возраст.

Децата учат да им веруваат на старателите во првата психосоцијална фаза и нивното однесување испраќа сигнали до детето што е добро, а што не. Така, основата на нечија личност е цврсто поставена во период за кој личноста не се сеќава подоцна во животот.

Надворешни фактори кои влијаат на развојот на личноста

Друг надворешен фактор што влијае врз развојот на личноста е културата .

На пример, САД имаат индивидуалистичка култура која ги нагласува личните достигнувања. Спротивно на тоа, азиските и африканските земји се карактеризираат со култури насочени кон заедницата и припаѓаат на поголема, заедничка група, како што се семејството или нацијата. Успехот на поединецот е успех на целата група.

Покрај културата, постојано сме под влијание на религијата, семејството, училиштето и работата.

Настаните во нашата непосредна околина, исто така, можат да имаат големо влијание врз нашите верувања и начин на размислување. Религиозна личност може да почне да го преиспитува своето верување ако умре некој близок до него. Лицето кое се плаши од насилство може и самиот да стане насилно доколку е сведок на агресивното однесување на луѓето околу него.

Во адолесценцијата, влијанието на надворешните фактори е особено изразено. Потоа доаѓа втората фаза од развојот на личноста. Млад човек стекнува самодоверба и експериментира со различни улоги, па во тој период може да усвои негативен идентитет, како што е деликвенција.

Тоа е време во кое поединецот бара лидерство, односно некој што ќе го инспирира и постепено почнува да развива сет идеали според кои ќе живее.

Пет димензии на личноста

Многу современи психолози веруваат дека постојат 5 основни димензии на личноста .

Отвореноста е особина што го одредува креативното размислување и вообичаено е луѓето со изразена отвореност да имаат широк спектар на интереси и склоност кон авантури. Тие се љубопитни за светот и уживаат да учат нови работи. Спротивно на тоа, луѓето кои ја немаат оваа карактеристика се потрадиционални, не сакаат промени и се спротивставуваат на новите идеи.

Совесноста вклучува високо ниво на размислување и завидно ниво на контрола на импулсот. Луѓето кои се совесни имаат тенденција да бидат организирани и внимателни кон другите. Бескрупулозните луѓе не сакаат рокови, ги одложуваат важните задачи и не ги враќаат работите на свое место.

Кога зборуваме за енергија, всушност зборуваме за екстраверзија , односно карактерна особина што ја одредува дружељубивоста, зборливоста и емоционалната експресивност на поединецот. Ако имате високо ниво на екстраверзија, црпите енергија од социјални ситуации и сакате да се дружите.

Луѓето кои се сиромашни со екстраверзија се повеќе повлечени, резервирани и имаат помалку енергија во друштвени собири, честопати им е потребен период на осаменост и тишина за да ги „наполнат батериите“.

Прифатливоста е димензија на личноста како доверба, добрина и несебична грижа за другите. Луѓето со ниска прифатливост се склони кон манипулација и имаат мал интерес за другите луѓе.

Невротизмот е уште една од 5 -те големи димензии на личноста и практично ја одредува вашата емоционална стабилност. Поединци со изразена невротичност доживуваат чести промени во расположението, вознемиреност, раздразливост и тага.

Свесна промена на особините на личноста

Значи, кога ќе ги сумираме сите погоре, можеме да заклучиме дека е можна промена на личноста, во одредени граници кои не се утврдени со генетската лотарија.

Темпераментот е, на пример, дел од личноста која е одредена од наследни особини и на која не може да се влијае.

Од друга страна, карактерот е аспект на личноста која продолжува да се развива и менува во текот на животот. Како што споменавме во воведот, развојот на личноста е целосно зависен од комбинација на вродени особини и искуства од раното детство.

Така, личноста е биосоцијален феномен, односно се формира и менува под влијание на надворешни фактори, кои дополнително ги нагласуваат карактерните особини утврдени со генетика.

Ако сме свесни за сите аспекти што ја сочинуваат нашата личност и добро се познаваме, можеме да влијаеме врз неговата трансформација преку нашите постапки и, како што споменавме во воведот, да станеме подобра верзија на самите себе.

error: Content is protected !!