Напади на паника – што ми се случува?

Слични

Што се случува во нашето тело кога јадеме луто?

Што се случува во нашето тело кога јадеме луто? Лутата...

Чај од ѓумбир. Зошто ѓумбирот е здрав?

Чај од ѓумбир. Зошто ѓумбирот е здрав? Чајот од ѓумбир...

Нетолеранција на лактоза во 2021 година

Нетолеранција на лактоза во 2021 година Нетолеранцијата на лактоза е...

Сподели

Напади на паника – што ми се случува?

На самиот почеток на овој текст, важно е да се објасни што е напад на паника.

Неговата, да речеме дефиниција, гласи:

Паничен напад е ненадејно чувство на многу силен страв или екстремна непријатност и непријатност што најчесто се опишува како чувство дека нешто страшно ќе ни се случи – имаме чувство дека ќе умреме, ќе изгубиме контрола, колапс или лудување, и е придружено со интензивни телесни сензации.

Иако нападите на паника не траат долго (максимум 30 до 45 минути), субјективното чувство е дека тие траат многу подолго, а за време на самиот напад, лицето има чувство дека никогаш нема да престане. Физичките симптоми се многу изразени и интензивни што човек мисли дека ќе умре.

За време на нападот на паника, нашето тело е сe повеќе вознемирено и доживуваме разни физички симптоми.

На пример:

  • отежнато дишење или отежнато дишење
  • брзо чукање на срцето и / или прескокнување на отчукувањата на срцето вртоглавица
  • несвестица
  • пецкање
  • губење чувствителност на допир во прстите, рацете или нозете
  • гушење
  • потење
  • треперење
  • топлина, студ
  • гадење
  • напнатост
  • заматен вид.

Исто така, субјективни искуства дека работите околу нас не се реални или дека сме ги промениле (депресонализација и дереализација), чувство дека не можеме да зборуваме или размислуваме нормално, страв дека ќе умреме, ќе се онесвестиме или изгубиме контрола над себе, чувство дека ќе луди или се однесуваат ненормално.

Не сите луѓе имаат исти симптоми, ниту пак се појавуваат сите. Но, неколку симптоми се најчестите што ги слушам во пракса. Тоа се отежнато дишење, забрзано чукање на срцето, вртоглавица или несвестица. Токму ова чувство на недостаток на здив нe води да се обидеме да „дишеме во воздух“, што дополнително води до внесување на повеќе кислород отколку што ни треба, а тоа доведува до побрзо чукање на срцето и вртоглавица.

Често во филмови и серии можеме да видиме луѓе како дишат во вреќа кога започнува напад на паника. Поентата на таквото дишење е да се внесе јаглерод диоксид во телото и со тоа да се израмни количината на кислород. Не ги советувам моите клиенти да носат торба со себе, бидејќи во принцип нема потреба од тоа. Се што ви треба се дланките за поврзување и покривање на носот и устата, потоа вдишете во нив (поврзете ги дланките така што ќе ви служат како „гасна маска“). Дишењето во дланките и насочувањето на фокусот на вниманието кон истото, води кон смирување на симптомите на телото.

Забрзаниот пулс често ги води луѓето до заклучок дека се работи за срцева болест, односно дека ќе доживеат срцев удар.

Некои податоци покажуваат дека речиси секое четврто лице доживеало напад на паника барем еднаш во животот, но ако остане на еден, веројатно два, тоа останува незабележано. Сепак, честите напади на паника доведуваат до панично растројство, а нападите на паника можат сериозно да го нарушат квалитетот на животот. Од избегнување јавни места и луѓе од страв дека може да се случи на тие места, дека ќе се засрамат од нивното „ненормално“ однесување, дека ќе се онесвестат итн. Потоа се случува да прибегне кон разни стратегии за избегнување, од неможноста да се изложи лицето да ја напушти куќата без придружба, до ретките заминувања од куќата или безбедната зона. Така, едно лице го ограничува и ограничува движењето, што доведува до пад на квалитетот на животот.

Иако повеќето луѓе не разбираат како се случија нападите на паника, тие никогаш не излегуваат од чист мир.

На секој напад на паника му претходеше настан што беше активирањето.

Овие настани се разликуваат од личност до личност. Но, најчесто, ова се настани кои бараат од нас да се прилагодиме на некои нови ситуации за кои во моментов немаме доволно вештини, соодветна поддршка или едноставно сме биле изложени на хроничен стрес долго време, а физички и психички сме исцрпени.

Eве само неколку општи примери: по породување, развод, загуба на сакана личност поради смрт, губење работа, за време на мамурлак, за време на откажување од пушење, алкохол, психоактивни супстанции, постојана изложеност на стрес, ментален или физички напор…

За да се дијагностицира напад на паника, потребно е лицето прво да ги направи сите потребни медицински тестови, што обично вклучува преглед на срце, односно, EКГ, но и испитување на тироидната жлезда, бидејќи нејзината неправилна работа може да има слични симптоми со напад на паника.

Анксиозноста и нападите на паника честопати се тесно поврзани.

Анксиозноста се базира на чувството на страв. Точно е дека ова е ирационален страв, но нашето тело го манифестира исто како да сме во сериозна опасност по животот.

Ова доведува до ослободување на адреналин, спазам на мускулите, подготвен за борба или трчање. Затоа, и мускулите на вратот и рамото се постојано напнати, што може да резултира со намалена циркулација во тој дел. Често, луѓето со психолошка вртоглавица имале барем еден напад на паника во своето искуство. Ова се т.н психогена вртоглавица.

Важно е прво да ги извршите сите потребни тестови што ќе ви ги пренесе општ лекар (магнетна резонанца на главата, детално испитување на вестибуларната смисла, Доплер на крвните садови на вратот и главата, ЕЕГ).

Ако сите резултати се во ред, а причините за физичка природа се исклучени, тогаш општиот лекар обично закажува состанок со психолог. Задачата на психологот е да објасни што ви се случува во моментот, да ве информира за напади на паника, односно да ја направи таканаречената психоедукација.

За жал, голем број клиенти, откако го прифатија фактот дека проблемот е психолошки, а не физички, почнуваат да доживуваат страв од иден напад или „страв од страв“, со редовна преокупација со идејата кога ќе се случи нападот пак.

Добрата вест е дека нападите на паника имаат позитивна прогноза, односно редовните посети на психолог може да предизвикаат успешно третирање и минимизирање на нападите на паника, па дури и целосно надминување, така што едно лице може да продолжи да води функционален и квалитетен живот. Но, тоа бара активна улога на самиот клиент.

Ако клиентот сериозно пристапи кон психотерапијата, го одвои своето време, е трпелив, вложува напор и ја негува мотивацијата да успее и не подлегне на искушението да се откаже од сe, и е подготвен да ги преиспита своите претходни начини на размислување, однесување и реагирајќи, издржи ја непријатноста што ја носи., тогаш добрите резултати се реално очекување.

Но, се случува клиентите да сменат неколку психолози, без да останат подолго од неколку сесии. Нема магично стапче. Од друга страна, многумина молчат и страдаат, тие не бараат никаква помош, туку страдаат.Нападите на паника можат да влијаат на нашата самодоверба, дека се чувствуваме осамено, изолирано, дека никој не не разбира, дека сме „сериозно вознемирени“, дека сме неспособни итн.

Иако нападот на паника е многу интензивно искуство придружено со телесни чувства, НЕ се умира од напад на паника.

Ако досега сте утврдиле дека имате напади на паника и ви е јасно дека тие го нарушуваат квалитетот на вашиот живот, побарајте стручна помош (психолог, психијатар, психотерапевт), соочете се и справете се со вашиот проблем. Нападите на паника се решливи. Вие заслужувате да водите квалитетен живот!

error: Content is protected !!