Познатиот аналитичар на Apple, Минг-Чи Куо ги потврди првичните извештаи дека Hyundai ќе биде клучен партнер за производство на Apple. Apple може да ја искористи најновата платформа на Hyundai за електрични возила, E-GMP, и тоа ни дава основна идеја за спецификациите што може да се очекуваат. Иако „Епл“ и „Хјундаи“ сè уште не го потврдија партнерството, последниот извештај на „Куо“ горе-долу го потврди. Сепак, според извештајот, може да се очекува дека Apple ќе го лансира возилото не пред 2025 година.
Hyundai E-GMP
Hyundai го претстави E-GMP минатата година, т.е. Електрична глобална модуларна платформа. Тоа е платформа за возила изградени специјално за електрични возила што работат на батерии (BEV). Јужнокорејската компанија изјави дека и Hyundai и Kia ќе ја користат оваа платформа во своите претстојни електрични возила. Претстојниот Ionic 5 ќе биде првото електрично возило што ќе ја користи оваа платформа.
Оваа нова шасија е способна да обезбеди високо ниво на перформанси. Hyundai тврди дека возилата што ја користат платформата E-GMP ќе имаат домет од околу 483 километри. Ова не е лоша бројка, имајќи предвид дека Tesla Model 3 може да помине од 423 км до 568 км со едно полнење, во зависност од конфигурацијата. Другите бројки вклучуваат брзо полнење до 80% за само 18 минути, забрзување од 96,5 км / ч за 3,5 секунди и максимална брзина од 160 км / ч.
Овие бројки се споредливи со моделот 3 на Тесла, едно од најпопуларните електрични возила во моментот. И додека Apple размислува да ја искористи оваа платформа за својот прв сериски автомобил, може да се смисли само битка – првиот автомобил на Apple против најпопуларниот автомобил на Tesla.
Сепак, треба да се разбере дека овие бројки се за моделот на шасија со високи перформанси. Без познат надворешен дизајн и сè уште без аеродинамика и тежина, овие спецификации веројатно ќе се променат.
Резервациите на Hyundai за партнерството со Apple
Договорите меѓу Hyundai и Apple имаа свој удел на триење. „Епл“ беше многу таинствено во врска со овој проект за електрични автомобили, кој уште е наречен „Титан“. Но, кога Hyundai издаде изјава дека преговараат со Apple, компанијата од Купертино не беше задоволна. Компанијата скоро веднаш ја повлече изјавата.
Покрај тоа, Apple е решен да произведува автомобили на Apple во САД. Од друга страна, Hyundai отсекогаш не сакаше да работи со надворешни лица. Претходно, тие произведуваа свои мотори, системи за пренос, па дури и сопствен челик. Со широко распространет синџир на снабдување под нивната група, тие веруваат во производство на автохтони производи. Нема сомнение за тоа кој е шеф меѓу јужнокорејските компании.
Но, Apple е шеф на свој начин. Технолошкиот гигант сака да ги произведе повеќето делови сами, земајќи помош на Hyundai за некои компоненти, и ангажирајќи надворешна помош за други. И производството мора да се случи во САД, според „Епл“. Тие веќе беа збунети кога Хјундаи издаде изјава за нивните разговори.
За среќа, може да има излез од овој проблем. Kia, која е подружница на Hyundai Motor Group, има производствен капацитет во Грузија. Фабриката е способна да произведува до 400.000 возила годишно и ќе ја исполни желбата на Apple да го задржи производството во САД. Ништо од ова сè уште не е потврдено.
Проектот „Титан“ на Епл
Проектот „Титан“ започна во 2014 година, а по гласините дека „Епл“ го ставил на полица, тој сè уште трае. Во декември минатата година беше објавено дека Епл работи со TSMC (Тајванска компанија за производство на полупроводници) за производство на чипови за автомобили. Претходно, планот на Apple беше да се здружи со автомобилска компанија и да понуди автомобилска технологија. Ова подоцна се претвори во проект поврзан со дизајнот на системи за автономни возила.
Apple потпиша договор со Lexus, користејќи ги нивните теренци за тестирање на неговите автономни системи. Тие во 2016 година инвестираа една милијарда долари во Диди Чукинг, компанија за возење услуги што доминираше со 80% од кинескиот пазар во тоа време. Uber потоа ги спои своите кинески операции со Didi Chuking, со што дополнително се зголеми вредноста на инвестицијата на Apple. Потоа во 2019 година тие го купија Drive.ai, што е лансирање на електрично возило.
Меѓутоа, ако се верува во извештајот на Минг-Чи Куо, нема да видиме возило на Apple барем во следните 4 години. Во извештајот се вели:
Предвидуваме дека Apple ќе го лансира Apple Car најрано во 2025 година. Новиот iPhone трае околу 18-24 месеци од првичната дефиниција на спецификацијата до масовно производство засновано на искуството. Со оглед на подолгото време на развој, поголемите барања за валидација, покомплексно управување со синџирот на снабдување и многу различни канали за продажба / пост-продажба на автомобили, веруваме дека „Епл“, на кој нема искуство со конструкција на автомобили, веќе има тесен распоред доколку сака да го лансира „Епл кар“ 2025 година. Години.
Реално, ако Apple сака да произведе свои компоненти и исто така се грижи за нивниот синџир на снабдување, тоа ќе резултира со поголеми одложувања. Иако 2024 година се смета за најраниот датум на лансирање, Куо предвидува дека може да се одложи до 2027 година.