Ова се симптомите на недостаток на цинк, селен и витамин Д

Слични

Изгоревте на сонце? Еве што да направите кога кожата ќе почне да се лупи

Изгоревте на сонце? Еве што да направите кога кожата...

Прочистете ја водата од чешма природно со состојките што ги имате во домот

Прочистете ја водата од чешма природно со состојките што...

Главните индикатори дека вашето тело има недостаток на витамини

Главните индикатори дека вашето тело има недостаток на витамини. Постојат...

Се верува дека смоквата е најлековито овошје на светот

Се верува дека смоквата е најлековито овошје на светот. Смоквата...

Сподели

Ова се симптомите на недостаток на цинк, селен и витамин Д.

Одамна е познато дека превентивниот внес на витамини, минерали и хранливи материи во организмот е многу важен, а од почетокот на минатата година одржувањето на здравјето беше посебен фокус.

Короната- вирусната пандемија што го зафати целиот свет, но и забрзаниот начин на живот, влијае на зголемените потреби за минерали и витамини, па се поставува прашањето што можеме сами да сториме за тоа.

Како да препознаете недостаток и како да ги внесете хранливите материи што му се потребни на вашето тело?

Селен

Селенот е клучен елемент во производството на селенопротеин, а еден од најважните е глутатион, антиоксиданс за кој некои истражувања тврдат дека може да дејствува како заштита од развој на рак, особено рак на простата.

Позитивно влијае на менталната состојба и расположението – истражувањата покажуваат дека луѓето со ниско ниво на селен во крвта се повеќе склони кон депресија. Позната е и улогата на селен во зачувување на репродуктивното здравје на мажите, а неодамна се покажа и важноста на селенот во зачувувањето на репродуктивното здравје на жените.

Недостаток на селен лесно се открива со крвни тестови, а вообичаени симптоми се: опаѓање на косата, замор, дебелеење.

Меѓу најдобрите извори на селен се кафените печурки, сината риба (на пр. Сардини, туна, лосос, скуша) и морски плодови (остриги, јастог, ракови) и цели зрна (овес, јачмен, кафеав ориз).

Цинк

Цинкот е минерал во трагови, што со други зборови значи дека на нашето тело му требаат многу мали количини на цинк за правилно функционирање. Потребно е за здрав имунолошки систем, енергија, регулирање на метаболизмот и производство на инсулин.

Во нашето тело, цинкот игра одбранбена улога во борбата против токсините и другите штетни материи што ги внесуваме секој ден. Исто така, игра клучна улога во производството на Т-клетки кои го бранат организмот од вируси и клетки на рак. На кратко, недостаток на цинк го загрозува вашиот имунитет, што го прави вашето тело поподложно на болести.

Доколку ви недостасува цинк, можете да го утврдите со лекарска анализа, а некои од симптомите се: лош имунитет, лош тен, алергии, проблеми со спиењето, опаѓање на косата, тешкотии во помнењето.

Можете да добиете цинк преку храна како јогурт, сирење, спанаќ или морска храна.

Витамин Д

Од пандемијата, на сите им стана јасно колку е важен овој витамин. Покрај заштитата од вирусот, потребно е телото да апсорбира калциум и е многу важно за здрави коски и мускули. Недостаток на витамин Д е поврзан со депресија, неплодност, болки во зглобовите и несоница.

Исто така познат како витамин сонце, витамин Д природно се произведува во организмот кога сме изложени на сонце, а може да се најде во одредена храна, но и во форма на додаток во исхраната.

Најдобро е да се направат крвни тестови за да знаеме со сигурност кој е дефицитот и дали постои. Лошо расположение, замор, мускулна слабост и недостаток на енергија може да бидат симптоми на недостаток на овој витамин.

Сите знаеме дека сонцето е одличен извор на овој витамин и можеме да го искористиме максимумот во текот на пролетта и летото кога често сме изложени на него. Веднаш штом сонцето ќе ја допре кожата, телото ќе ги претвори тие зраци во витамин Д.

И, се разбира, според експертите, можете да добиете доволно витамин Д од храна како масна риба, црвено месо, сирење, јогурт, јајца и печурки кои се изложени на УВ зраци.

Витамин Б12

Овој витамин игра клучна улога во заштитата од анемија, која може да биде главниот виновник за чувството на замор и малаксаност. Б12 му обезбедува на организмот доволно крвни клетки кои потоа успешно носат кислород низ целото тело.

Без доволно витамин Б12, нашето здравје страда, а загубата на енергија е забележлива. Бидејќи игра клучна улога во претворањето на јаглени хидрати, протеини и масти во енергија, потребно е да се има соодветно ниво на витамин Б12 со цел да се искористи целата енергија добиена од храна. Телото не може да го произведе, затоа треба да се внесе преку храна или додатоци.

Ако се сомневате во недостаток на витамин Б12, разговарајте со вашиот лекар. Понекогаш недостатокот може да се утврди со тест на крвта и може да бидат потребни дополнителни тестови.

Некои од симптомите на недостаток на витамин Б12 може да бидат конфузија, мазен јазик, вкочанетост на рацете и нозете, чувство дека имате треска и лошо расположение.

Можете да добиете витамин Б12 со конзумирање риба, месо и јајца.

Јод

Постојат многу луѓе на кои им недостасува само оваа хранлива материја. Загрозената група се секако бремени жени и лица кои страдаат од автоимуни болести. Јодот е потребен за производство на тироидни хормони, кои помагаат во контролирање на метаболизмот, раст и слабеење.

Недостатокот на јод е првата причина за слаб интелектуален развој кај децата и станува се почест. Најтешкиот хемиски елемент што се појавува во биолошките организми е јодот. Неговата реткост во почвата доведува до недостаток на јод кај многу живи организми, дури и кај луѓето; Се проценува дека недостаток на јод влијае на околу 2 милијарди луѓе ширум светот и е главна причина за ментална ретардација. 700 милиони луѓе во светот страдаат од болести на тироидната жлезда.

Можете да проверите кај вашиот лекар дали ви недостасува јод, но исто така можете да препознаете дали ви е отечен вратот, имате тежина, се чувствувате уморни и слаби, губите коса, имате сува кожа и послаба меморија.

Најдобар природен извор на јод се морска риба и морски плодови (на пр. Ракови, школки) како и алги, потоа јајца, млеко и млечни производи (сирење, јогурт). Јодот се наоѓа и во јагоди, зелен лиснат зеленчук, компири и цели зрна.

error: Content is protected !!