Што претставува нормален пулс?

Слични

Заборавете на немирните ноќи и вртењето додека спиете

Заборавете на немирните ноќи и вртењето додека спиете. Водич за...

Најмоќниот чистач за организмот

Најмоќниот чистач за организмот. Традиционален рецепт за напиток кој ќе...

Дали е корисно да се пие кефир ноќе?

Дали е корисно да се пие кефир ноќе? Вистина или...

4 знаци кои откриваат вишок сол во телото

4 знаци кои откриваат вишок сол во телото. Самата сол...

Туна или лосос: што е поздраво?

Туна или лосос: што е поздраво? Прашање на денот! Зошто е...

Сподели

Што претставува нормален пулс?

Бројот на отчукувања на срцето не е честа тема на разгледување освен ако не посветите внимание на тоа колку брзо срцето чука во текот на вежбањето или го следите по некој здравствен проблем но сето тоа може многу нешто да ни каже за нашето здравје. Меѓутоа морате да знаете дека пулсот не е ист и варира во зависност од тоа што работите.

Бројот на отчукувања на срцето во мирување ќе биде многу понизок од вашето таргетирано отчукување на срцето додека вежбате. Многу други фактори исто така влијаат на читањето на отчукувањето на вашето срце со текот на годините и генетиката.

Нормално е отчукувањето на срцето да се движи помеѓу 60 и 100 пати во минута.
По правило бројот на отчукувањето на срцето во мирување би требало да биде некаде помеѓу 60 и 100 проценти додека пак извршувате активност кои не се поврзани за вежбање.

Бројните фактори влијаат на бројот на отчукување на срцето. Да кажеме генетиката игра преголема улога во мерењето. Меѓутоа најголема одредница е тоа што го посакувате.

Некои лекови пак вклучувајќи ги и лековите за штитна жлезда исто така можат да влијаат на ваш пулс. Освен тоа, вашиот пулс може да успори како што стареење.

Постојат и исклучоци во овој опсег од 60 до 100 отчукувања на срцето во минута и тоа во долникот крај од спектарот. Отчукувањето на срцето на познатите спортисти кои се навикнати на вежби на голема издржливост и кардио-тренинзи можат да бидат и под 60 отчукувања кога не вежбааат поради својата кондиција.

Колку треба да биде вашиот пулс во текот на вежбањето?

Очигледно е дека вашиот пулс се зголемува кога вежбате. За овој здрав распон морате да знаете два поими: максималниот број на отчукувања на срцето и таргетираниот број на отчукување на срцето.

Вашиот максимален број на отчукување на срцето можете да го пронајдете дака што од бројот 220 ќе го одземете бројот на вашите години но тој број ќе биде на највисокиот крај од вашиот спектар. На пример ако имате околу 30 години, вашиот максимален број на отчукување на срцето ќе биде околу 190 во минута и ако ја достигнете таа точка во текот на вежбањето ќе биде добра идеја да направите пауза бидејќи ќе бидете блиски до 100 проценти од вашиот максимален пулс.

Подобар број за цел во текот на вежбањето е вашиот таргетиран број на отчукување на срцето или сигурен процент на вашиот максимален број на отчукување на срцето.

Во текот на активноста со умерен интензитет, вашиот таргетиран број на отчукување на срцето би требаало да биде 50-70% од вашиот максимален број на отчукување на срцето, додека пак со силна физичка активност би требало да биде од 70-85% од максималниот пулс.

Колку сте редовно физички активни влијае на бројот на отчукувањето на срцето во текот на вежбањето. Тоа значи дека ќе ви биде потребно повеќе работа да дојдете до посакуваниот број за отчукување на срцето додека продолжувате со вежбање и кондиционирање на вашето срце.

Проверување на пулсот со прсти е најлесен начин

На вашето тело постојат четири места на кои можете да го направите: внатре во лактот, од страна на вратот, на врвот од стапалото или во внатрешната страна на зглобот. За да можете да го пронајдете вашиот број поместете го тајмерот на телефонот на една минута, а потоа пребројте колку пати сте пулсирале во текот на тие 60 секунди.

Додека пак за проверка на отчукувањето на срцето можете да користите и паметен часовник или сличен уред но сепак не треба премногу да веруваме на тие уреди, а особено кога вежбате.

Некои луѓе имаат тенденција да се фокусираат на бројот на отчукувањето на срцето кога вежбаат но сепак тогаш вежбате според бројот кој во некои случаи може да биде крајно неточен.

Многу мислат дека се свесни за тоа дека отчукувањето на срцето им е многу побрзо од нормалното. Во тој момент, би требало да го анализирате своето тело заради други симптоми како што е вртоглавицата или болката во градите и да побарате медицинска помош ако забележите во случај дека имате отежнато дишање или пак ако бројот на отчукувањето на срцето не се врати во нормала во рок од неколку минути.

Имајте на ум, дека можеби нема да имате промена на пулс. Многу пациенти се чуствителни за бројот на отчукување на срцето и можат да почуствуваат премногу или преспоро, а некои луѓе воопшто не се свесни дека нешто им се случува.

Срцето може да чука и преспоро

Освен тоа што срцето може да чука и преспоро, чукањето е невоедначено или пак можете да забележите пауза во чукање на срцето. Другите симптоми на било кој вид на аритмија вклучуваат анксиозност, замор, потење и сл. Паметна навика е од време на време да го проверувате пулсот за да го знаете сопствениот број на одмор и колку работа извршува вашето срце додека работи. И како и секогаш, најдобро е да се консултирате со лекар.

error: Content is protected !!